VMF GREEN SYSTEM omvat een complete lijn van geheel gesloten, dus werkelijk onderhoudsvrije start-, marine- en deep-cycle accu's op basis van strekplaten en calciumcalcium technologie. Door de hoge bedrijfszekerheid en veiligheid zijn VMF GREEN SYSTEM accu's niet alleen bij uitstek geschikt voor de veeleisende automobilist, maar ook in alle overige toepassingen waar betrouwbaarheid en veiligheid van vitaal belang zijn: zoals bij reddingsmiddelen, noodvoorzieningen en terreinvoertuigen. Nooit meer bijvullen: Zolang het laadsysteem goed functioneert zal er, dankzij de afwezigheid van antimoon, gedurende de gehele levensduur van de batterij geen waterverbruik optreden. Minimale zelfontlading: In de VMF GREEN SYSTEM accu's wordt een bijzonder zuivere lood-calcium legering gebruikt. Hierdoor is de zelfontlading bijzonder gering en blijft de accu inzetbaar, ook na zeer langdurige buitengebruikstelling Nooit meer overladen: Zoals de grafiek aangeeft valt de laadstroom van een VMF batterij tot een bijzonder lage waarde terug als deze bijna volledig is geladen. Het risico tot overladen is hierdoor praktisch uitgesloten. Wat is Calcium-Calcium Technologie? Traditioneel zijn accuplaten samengesteld uit een legering van lood en antimoon. Eén van de kenmerken is dat door zelfontlading een batterij na ongeveer drie maanden opslag dient te worden herladen. Een meer recente ontwikkeling is een accu waarbij de positieve platen vervaardigd zijn uit een legering van lood en calcium en de negatieve platen uit lood-antimoon (of andersom). Men noemt dit een hybride accu. Herlading dient te geschieden na ongeveer zes maanden opslag. De nieuwste techniek is die waarbij zowel de positieve als de negatieve platen zijn geproduceerd uit een zorgvuldig samengestelde calciumlegering waardoor de opslagmogelijkheid spectaculair is verlengd.